رازهای جذابیت بخشیدن به دکوراسیون منزل

جمعه 28 دی 1397
7:36
م.ن

1. از دو جفت بالش استفاده کنید. یک جفت بالش ناقص و کم به نظر می رسد، پس همیشه از دو جفت بالش با رنگ ها وطرح های متضاد استفاده کنید.


2. تخت بزرگتری بخرید. وسایل کوچک باعث می شوند اتاق خوابتان کوچک به نظر برسد


3. درهای کابینت را باز بگذارید. قفسه یا کابینت باز از کابینت بسته جذاب تر است. بگذارید دیگران به دنیای خصوصیتان قدم بگذارند.


4. از رنگ های تیره در دکوراسیون منزل استفاده کنید. برخلاف آنچه خیلی از افراد تصور می کنند، دیوارهای تیره اتاق را کوچک نشان نمی دهند بلکه به آن حالتی جذاب و رازگونه می بخشند.

دکوراسیون منزل


5. از کاغذدیواری استفاده کنید. بهترین راه برای پوشاندن درهای کمد استفاده از کاغذدیواری است. مثلاً ممکن است درهای کمد با کاغذدیواری پوشانده شوند تا اتاق خواب بتواند به عنوان اتاق کار هم مورد استفاده قرار گیرد.


6. کلکسیون های دکوراسیون منزل خود را بانظم بچینید. لوازم آرایش، ظرف ها و ... باید در جای مناسب مثلاً روی یک میز قرار بگیرند.



7. گوشه های خالی را با گلدان پر کنید. هیچ چیز به اندازه گیاهان گوشه های خالی اتاق های بزرگ را به زیبایی پر نمی کند.

دکوراسیون منزل


8. اگر خواهان زیبایی و دوام هستید، از چرم استفاده کنید. مبل ها یا صندلی های چرمی با دوام تر از بقیه جنس ها هستند.


9. در اتاق غذاخوری خود تنها از یک نوع صندلی استفاده نکنید. می توانید از صندلی های تک نفره و چدنفره در کنار هم استفاده کنید تا عنصر تنوع را در کنار زیبایی به اتاقتان اضافه کنید.


10. روشنایی کمدها را نادیده نگیرید. کمدهایتان را دوست داشته باشید. آنها را رنگ بزنید، کاغذهای تزیینی بچسبانید، تابلوهای قشنگ در آنها بیاویزید و چراغی در آنها نصب کنید.


11. از صندلی ها و مبل های بدون پایه در دکوراسیون منزل استفاده کنید. تعداد بیش از اندازه پایه های مبل و صندلی به اتاق جلوه ای نازیبا می بخشد. پس سعی کنید در کنار صندلی های پایه دار از مبل های بدون پایه که ته آنها مستقیماً روی زمین قرار می گیرد استفاده کنید.


مطلب پیشنهادی: ترفندهای هوشمندانه طراحی داخلی برای دگرگون کردن دکوراسیون منزل


12. ازرنگ سفید زیاد استفاده کنید. مطمئن باشید یک اتاق سفید هرگز تکراری و خسته کننده نخواهد شد.


13. هیچ اشکالی ندارد اگر در اتاق نشیمن شما مبل بزرگ وجود نداشته باشد و فقط چند مبل یک نفره را کنار هم بچینید. خیلی از ما فکر می کنیم که اتاق پذیرایی یا نشیمن حتماً باید یک مبل بزرگ چندنفره و چندین مبل کوچک یک نفره داشته باشد، اما این یک اجبار نیست.


14. سبک های مختلف را با هم ترکیب کنید. اتاق شما لزوماً نباید کلاً مدرن یا کلاً سنتی و کلاسیک باشد. می توانید این سبک ها را در کنار هم قرار دهید و اتاقی نو و خلاقانه داشته باشید.


[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

رنگها را به دکوراسیون منزل دعوت کنید

يکشنبه 18 آذر 1397
10:16
م.ن


رنگ‌هاي زنده همواره رنگ‌هايي دوست‌داشتني هستند. اين رنگ‌ها به نحوي اغراق‌آميز جاذب نگاه و توجه بيننده هستند و هرگز از نظر بيننده دور نمي‌مانند.
رنگ‌هاي زنده‌اي كه انرژي و هيجان در فضا مي‌پراكنند و براي دكوراسيون منزل افرادي كه دوست دارند هر روز صبح در فضايي پرانرژي و سرزنده چشم بگشايند و روزشان را با هيجان و سرزندگي آغاز‌كنند ايده‌آل هستند.
از آنجا كه اغلب ما بيشتر با رنگ‌هاي خاموش و خنثي در محيط زندگي مأنوس هستيم به كارگيري اين رنگ‌ها نيازمند جسارت است. اما چنانچه اين رنگ‌ها را در تركيبي‌ مناسب به كار گيريد اين جسارت بي‌پاداش نخواهد ماند و در نتيجه فضايي درخشان، زيبا و فوق‌العاده جذاب خواهد بود. پيش از انتخاب چنين پالت رنگي براي دكوراسيون منزل خود به سليقه تان نيز توجه كنيد زيرا براي بسياري از مردم زندگي در چنين فضاهاي رنگيني براي مدت طولاني ممكن است آزار دهنده باشد.
يكي از روش‌هاي ارزيابي‌ سليقه واقعي شما در انتخاب رنگ دقت در كمد لباس‌هاي شماست. اگر لباس‌هاي كمد شما از رنگ‌هاي بژ، كرم، قهوه‌اي و سياه و سفيد است و يا از ساير رنگ‌هاي خنثي و ملايم تشكيل شده است در فكر استفاده از رنگ‌هاي زنده در فضاي منزلتان نباشيد. چون خيلي زود از آنها خسته مي‌شويد اما اگر در ميان لباس‌هايتان رنگ‌هاي شادي مثل قرمز، نارنجي و بنفش زياد به چشم مي‌خورند احتمالاً از زندگي در فضايي با دكوراسيون برگرفته از رنگ‌هاي زنده لذت خواهيد برد.
از نگاه طراحان دكوراسيون داخلي، رنگ‌هاي زنده داراي ويژگي‌هاي فوق‌العاده‌اي هستند كه مي‌تواند ويژگي‌هاي حاكم بر يك فضا را تنها با چند قوطي رنگ تغيير دهد.
پس از آنكه از تمايل و علاقه خود نسبت به اين پالت رنگي مطمئن شديد نوبت به انتخاب رنگ‌هاي خاصي مي‌رسد كه در اين گروه مي‌پسنديد. هنگام انتخاب پالت رنگ‌هاي زنده بايد به خاطر داشته باشيد كه انتخاب اين گروه به معني به كارگيري اين رنگ‌ها در سطوح بزرگ مثل ديوارهاست كه بلافاصله كاراكتر و حالت يك اتاق را دستخوش تغييري چشمگير مي‌سازد و نه تنها به معني استفاده از يك كاناپه قرمز يا قفسه سبز در گوشه‌اي از يك اتاق نيست بلكه احاطه شدن در فضايي آكنده از رنگ‌هاي زنده و شاد در كليه جوانب يك اتاق است.
فضاهايي از دكوراسيون منزل كه با رنگ‌هاي زنده آراسته مي‌شوند نياز به نور فراوان دارند، به‌ويژه نور طبيعي. در شب نيز نور چراغ‌هاي‌هالوژن براي چنين فضاهايي مناسب‌تر است. ممكن است تصور كنيد كه پالت رنگ‌هاي زنده فقط براي اتاق‌هاي بزرگ مناسب است در اين صورت در اشتباه هستيد. يك اتاق بسيار كوچك نيز مي‌تواند با رنگ‌هاي زنده از نمايي ويژه برخوردار شود حتي اگر اين رنگ‌ها رنگ‌هايي تيره باشند مثل آبي‌ نيلي يا حتي سياه.
نكته جالب توجه ديگر درباره پالت رنگ‌هاي زنده اين است كه شما مي‌توانيد اين رنگ‌ها را در دكوراسيوني كاملاً مدرن و يا در دكوراسيون‌هاي سنتي و قديمي با موفقيت به كار بگيريد. از آنجا كه قدرت و ويژگي رنگ‌هاي زنده در سطوح رنگي بزرگ و ساده است هنگام كار با اين پالت رنگي نيازي به استفاده از بافت اضافي روي ديوارها يا باقي سطوح وجود ندارد. در حقيقت در چنين دكوراسيوني هرچه سطح صاف‌تر و يك دست‌تر باشد نماي زيباتري خواهد داشت ديوارهايي كه با رنگ‌هاي زنده پوشانده مي‌شوند بايد از زيرسازي بسيار خوبي ‌برخوردار باشند همه چيز در اتاق پيرو رنگ ديوارهاست و در طراحي يك دكوراسيون با اين مجموعه رنگي ديوارها نقطه شروع هستند و سپس بايد اين رنگ‌ها در ساير اجزاي اتاق تكرار شوند.
تكرار اين رنگ‌ها در اجزاي دكوراسيوني، اين رنگ‌ها را تكميل مي‌كند و به حداكثر ميزان خود مي‌رساند. در گروه رنگ‌هاي زنده، تضاد رنگي و كنتراست‌هاي شديد نقشي اساسي ايفا مي‌كنند و نتيجه‌اي جذاب و چشمگير مي‌آفرينند چنان كه تيره‌ترين سياه در كنار درخشان‌ترين رنگ سفيد يكي از تركيب‌هاي ويژه اين گروه است. همچنين اتاق‌هايي كه با اين رنگ‌ها تزئين مي‌شوند بايد متشكل از دكوراسيوني ساده با اجزايي معدود باشند. شلوغ كردن چنين فضايي با وسايل تزئيني متعدد از تاثير مورد نظر رنگي خواهد كاست.
رنگ‌هاي زنده گرم جذاب‌ترين رنگ‌ها در اين گروه هستند.
سرخابي، نارنجي تند و زرد درخشان از گرم‌ترين رنگ‌هاي اين پالت رنگي هستند كه در كنار يكديگر يا هر يك به تنهايي همراه با سياه چنان پرانرژي هستند كه احساس واقعي از هيجان را در بيننده زنده مي‌كنند.
جالب است بدانيد اين رنگ‌ها حتي رنگ سياه را نيز تحت‌الشعاع قرار مي‌دهند و سياه در واقع همچون قابي ‌اين رنگ‌ها را كه از خودش قوي‌تر هستند در برمي‌گيرد؛ چنان‌كه در كمتر رنگي چنين ويژگي وجود دارد. اين رنگ‌هاي گرم و تند در كنار سفيد خالص نيز جذاب و زيبا خواهند بود آن هم با نمايي تميز كه حس پاكي و طراوت در دكوراسيون منزل را به بيننده القا مي‌كند. در حالي كه كمي رنگ طلايي جذابيت اين تركيب را دوچندان خواهد كرد. به كارگيري تزئينات فلزي طلايي و نقره‌اي بر درخشش و زيبايي رنگ‌هاي اين پالت مي‌افزايد.



[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

ایده های طراحی داخلی منزل

پنجشنبه 15 آذر 1397
10:15
م.ن

? کمد لباس اتاق‌ها را از نوع دو در و مرتفع انتخاب کنید.

? در اتاق نشیمن به ترکیبی که بر اثر باهم‌آیی رنگ‌ها و اشیا ایجاد می‌شود، دقت کنید. در صورت امکان از چرخه رنگ‌ها در دکوراسیون منزل استفاده کنید تا در انتخاب رنگ اشتباه نشود.

? یک آباژور یا گلدان گل بزرگ در گوشه هال، همیشه جلب توجه می‌کند.

? اگر در خانه شما، اغلب رنگ‌ها، خنثی و بی‌روح هستند، یکی از اشیای بزرگ، مثل کاناپه را از رنگ‌های تند انتخاب کنید تا ترکیب کامل شود.

? آینه‌هایی که قاب طرحدار دارند، شکوه بیشتری به دکوراسیون منزل شما می‌بخشند.

? شاید باور نکنید، اما وسایل کم اهمیتی مثل صندلی، کوسن یا روتختی، در ظاهر خانه شما تغییری بزرگ ایجاد می‌کنند، پس در انتخاب رنگ و طرح آنها وسواس بیشتری به خرج دهید.

? آباژورهایی که کناره منگوله‌دار دارند، نورپردازی اتاق شما را رویایی می‌کنند.

? همگونی رنگ پرده اتاق خواب با پایه‌های تخت شما، هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد.

? پهن کردن گلیم یا قالیچه‌ای با طرح سنتی در اتاق خواب، باعث ایجاد روحیه صمیمیت و گرمی در هر بیننده‌ای می‌شود.

? برخی لوازم کوچک مثل شمع‌ها، کوزه‌های گلی یا لوازم قدیمی و ساعت‌هایی با طرح‌های جالب، فضای اتاق و دکوراسیون منزل شما را پرتر نشان می‌دهند.

? برای ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق خواب، که بلافاصله جلب توجه کند و احساس خنکی ایجاد کند، یک تابلوی سفید یا آینه با دور سفید، مؤثر خواهد بود.

? در اتاق ناهارخوری خود دقت کنید تا کوچک‌ترین اجزا، حتی فنجان‌ها و ظرف سس و شکر، متناسب با سایر اجزای میز انتخاب شوند.

? سعی کنید طرح دستمال سفره‌ها با روکش صندلی، از یک زمینه رنگی انتخاب شوند. به یاد داشته باشید اگر در اکثریت وسایل از رنگ‌های سرد استفاده شده، حتماً وسیله‌ای با رنگ گرم و تند، برای ایجاد احساس گرمی و لطافت در اتاق استفاده کنید. (یک گلدان رنگی روی میز ناهارخوری انتخاب خوبی است.)

? به دکوراسیون حمام اهمیت بیشتری بدهید. قرار دادن مجسمه‌های زینتی در گوشه حمام مسیر دید را به خود جلب می‌کند.

? دو طرح رنگی صورتی – آبی یا زرد درخشان در حمام، تأثیر فوق‌العاده‌ای روی روحیه شما می‌گذارد.

? پارچه‌های زرد روشن و سبک در آشپزخانه شما، نماد روحیه صمیمی شما خواهد بود و به صرف غذا، حال و هوایی دیگر می‌بخشد.

? برخلاف نظریه عموم که وسایل زیاد در اتاق‌های خانه، باعث احساس شلوغی و سردرگمی می‌شوند، باید بدانید هرچه وسایل و تجهیزات شلوغ‌تر و بیشتری در فضای آشپزخانه بچینید، احساس اطمینان بیشتری در شما ایجاد می‌شود و آشپزی را برایتان دلپذیرتر خواهد کرد، اما تناسب چیدن وسایل خانه را در طراحی دکوراسیون منزل فراموش نکنید.


[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]

تاثیر چیدمان درست تابلوها بر زیبایی دکوراسیون منزل

يکشنبه 13 آبان 1397
9:24
م.ن



۱) عکسها و تصاویر مورد نظرتان را آماده کنید و به ترتیب علاقه دسته بندی نمایید. برای حاشیه عکسها از جنس و رنگی استفاده نمایید که آنرا کامل کند نه اینکه بر آن غلبه کند. رنگ این حاشیه باید با رنگ دیوار و لوازم دکوراسیون منزل جور باشد. بهترین راه این است که از چند درجه مختلف یک رنگ واحد -از کم تا متوسط آن- استفاده کنید تا تصاویر در نهایت بیشتر با هم جور شوند.
۲) تمام قابها را با یک رنگ واحد رنگ آمیزی نمایید. وقتی رنگ خشک شد، شیشه آنها را تمیز کرده و عکس را با حاشیه اش داخل آن بگذارید و پشت قاب را محکم کنید.
۳) قبل از نصب تابلوها در
دکوراسیون منزل کمی تمرین و آزمایش کنید.با توجه به اندازه دیوار مورد نظرتان، ابتدا تمام تابلوها را روی زمین یا یک میز بزرگ کنار هم بچینید و آنقدر آنها را جا به جا کنید تا به یک ترکیب زیبا برسید.
۴) این کار را با منطق و نظم انجام دهید، برای مثال بالای یک تابلو را با لبه پایینی دیگری و قاب کوچکتر را با وسط ضلع دیگری تنظیم کنید و قابهای مدور را برای ایجاد هارمونی و حرکت به کار ببرید.
۵) عکسهای سیاه و سفیدی که در ردیفهای منظم و از سقف تا کف دیوار را پر میکنند، دیوار را به کانون توجه مبدل میکنند. اما اگر میخواهید دیواری را این چنین پر کنید، برای پرهیز از آشفتگی، قابها را یکسان و یک رنگ انتخاب کنید، برای مثال حاشیه سفید در قاب مشکی فلزی بسیار زیبا خواهد شد.
۶) قراردادن چند تصویر در یکی دوتا از قابها، قرار دادن تابلوهای بزرگتر در ردیفهای پایینتر موجب میشود که مجموعه سنگین و رو به سقوط به نظر نیامده و متعادل باشد.
۷) هنگامی که از چیدمان خود بر روی زمین راضی بودید، هر قاب را بر روی کاغذ الگو یا روزنامه باطله کپی کنید و کاغذها را با قطعات کوچک نوار چسب بر روی دیوار بچسبانید تا باز هم از چیدمان خود مطمئن شوید، روی کاغذها نام تابلو را بنویسید و آماده نصب شوید.
۸) با توجه به اندازه و وزن تابلوها، از ابزار مناسب برای نصب آنها استفاده کنید، برای تمیزی هرچه بیشتر میتوانید محل میخ را روی کاغذها مشخص کنید، میخ را بکوبید و بعد کاغذ را بردارید.
۹) حالا تابلوها را نصب کنید و از فضای تازه
دکوراسیون منزل خود لذت ببرید


[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

نکاتی برای بهتر کردن چیدمان منزل

يکشنبه 6 آبان 1397
9:17
م.ن



رنگ باید آخرین چیزی باشد که انتخاب می کنید.


کلا چه در طراحی دکوراسیون منزل چه طراحی دکوراسیون اداری رنگ باید آخرین چیزی باشد که انتخاب می کنید. صاحبان منزل همیشه می خواهند رنگ دیوارها را قبل از نقل مکان به خانه مشخص کنند. البته درکشان می کنم. هیچ چیز به اندازه وارد شدن به یک خانه که به تازگی رنگ شده دلچسب نیست. البته این هم مشکلی ندارد اما به نظر من ایده آل نیست.

هزاران رنگ ، با تناژ رنگ ها و سایه های مختلف وجود دارد. و هر یک در هر خانه ای متفاوت خواهد بود ، چون منابع نوری خانه ها با هم متفاوت است ، و این یعنی رنگی که در خانه فعلی تان خوب به نظر می رسد ممکن است در خانه جدید اینطور نباشد. رنگ دیوارها باید مکمل اثاثه یا لوازم داخلی ، آثار هنری ، فرش و هر چیز دیگری در منزل باشد. به نظرم رنگ دیوارها را بعد از انتخاب لوازم و اسباب داخل منزل انتخاب کنید.
آثار هنری را در ارتفاع مناسب نصب کنید.

گالری ها و موزه آثار هنری را طوری آویزان می کنند که خط وسط (مرکز) هر قطعه ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی متر از کف فاصله داشته باشد. (متوسط سطح چشم انسان ۱۴۵ سانتی متر می باشد.) و در طراحی دکوراسیون منزل شما هم باید همین کار را انجام دهید.در خانه هایی که سقف شان بلند است ، ممکن است بخواهید تابلوها و چیزهایی دیگر را بالاتر نصب کنید. اما به یاد داشته باشید که این وسایل باید با مقیاس انسانی مطابقت داشته باشند ، نه با مقیاس ساختمان.
اگر خیلی مطمئن نیستید ، اول یک عکس بگیرید. در عکس می توان خیلی چیزها را مشخص کرد. آن را چاپ کنید و یا با استفاده از فتوشاپ یا برنامه های دیگر ، وسایلی که می خواهید را بر روی عکس قرار دهید. به این ترتیب می توانید تا حدی متوجه شوید که اندازه لوازم مورد نیاز برای آن اتاق باید چقدر باشد یا اینکه یک گلدان درختی بزرگ می تواند برای پر کردن یک نقطه خالی مناسب باشد یا خیر.
مبلمان خود را با فاصله از هم بچینید.

نکته ای که در دکوراسیون منزل باید رعایت شود تا می توانید از شلوغ کردن بیش از حد اتاق مقاومت کنید. زندگی وقتی دلپذیر می شود که فضایی برای تکان خوردن داشته باشید. این موضوع به خصوص اگر بودجه تان محدود است خیلی به کمک تان می آید. چون لازم نیست فضا را با تعداد زیادی اسباب و اثاثیه پر کنید. بودجه تان را بیشتر بر روی خرید وسایل کمتر اما با کیفیت بهتر صرف کنید ، و به این ترتیب از تبدیل شدن اتاق تان به فروشگاه های اشیاء ارزان قیمت یا دست دوم جلوگیری کنید.


نحوه چیدمان مبلمان بر روی فرش خیلی مهم است. (مخصوصا در طراحی دکوراسیون منزل )


اساسا به سه روش می توانید مبلمان را بر روی فرش بچینید.
همه چیز روی فرش باشد :

اگر اتاق تان کوچک است ، بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب این است که همه هیچ چیزی را روی فرش قرار ندهید. البته اندازه فرش هم نباید انقدر کوچک باشد که اصلا به چشم نیاید. اندازه فرش باید به حدی باشد که پایه های جلویی هر یک از صندلی ها و مبلمان روی آن قرار بگیرد. این رویکرد به ویژه زمانی مناسب است که بخواهید یک الگو را بر روی یک فرش سفت و یا بافت درست بزرگتر لایه بندی کنید.
بخشی از هر چیز روی فرش باشد :

فقط پایه های جلویی تمام مبلمان را بر روی فرش قرار دهید تا چیدمان آنها از نظر بصری با هم متناسب باشد و یک فضای خوب و باز ایجاد شود.


مطلب پیشنهادی: ترفندهای هوشمندانه برای دگرگون کردن دکوراسیون منزل


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

شنبه 21 مهر 1397
13:23
م.ن

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل این است که طرح‌ها و رنگ‌هایی که به وسیله کاغذ دیواری می‌توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممکن است.

رنگ‌آمیزی دیوارها کاری بسیار عالی و ایده‌آل است، اما به شرطی که تمایل به تک‌رنگ بودن دیوارها داشته باشید یا بخواهید از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده برای دیوار‌های مجاور استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه‌ای جذاب و متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره‌ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد کنید، تنها راه، استفاده از کاغذ دیواری است؛ زیرا در صورتی که شما در زمینه هنر طراحی و نقاشی توانایی خوبی نداشته باشید، ایجاد طرح و نقش زیبا روی دیوار، مطمئنا از توان شما خارج خواهد بود، بنابراین اینجاست که کاغذ دیواری بهترین گزینه برای دکوراسیون منزل است.

کاغذ دیواری را می‌توان به نحوه‌های مختلف روی دیوارهای یک فضا نصب کرد. برای مثال می‌توان تمام دیوارها را با یک مدل کاغذ دیواری پوشش داد یا برای برجسته کردن نقطه کانونی، تنها یک دیوار اتاق را کاغذ دیواری کرد؛ هم‌چنین می‌توان برای هر دیوار، از کاغذ دیواری با طرح‌های متفاوت استفاده کرد.

هم‌چنین می‌توانید تنها نیمه پایینی دیوار را کاغذ کنید و نیمه فوقانی را با رنگی هماهنگ و مناسب رنگ‌آمیزی کنید؛ یا بالعکس، نیمه پایینی را با کاغذ دیواری طرح‌دار و نیمه فوقانی را با کاغذ دیواری ساده و با رنگی متناسب بپوشانید.

از طرف دیگر؛ در جاهایی که رنگ‌آمیزی دیوارها نمی‌تواند جلوه مطلوب و مورد نظر شما را به وجود آورد، می‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد. برای مثال، اگر دیوارهای خانه شما فرمی نازیبا و بد دارند می‌توان از کاغذدیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره گرفت و دکوراسیون منزل را زیباتر کرد. همچنین دیوارهای پوشیده شده با کاغذدیواری‌های مرغوب خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از دیوارهای رنگ شده تمیز می‌شوند. بنابراین کاغذ دیواری برای فضاهایی که دیوارهایش زود به زود نیاز به تمیز کردن دارند، مانند آشپزخانه یا اتاق کودک، گزینه مناسب‌تری است.



[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

ست کردن وسایل ناهماهنگ در دکوراسیون منزل

يکشنبه 1 مهر 1397
12:24
م.ن


همه ما دوست داریم که با بودجه مشخصمان بتوانیم یک دکوراسیون ایده آل و در عین حال زیبا و شیک داشته باشیم. مسلما بحث هزینه ها باعث می شود که نتوانیم خیلی از وسایل را خریداری کرده یا خیلی از کارها را انجام بدهیم. پس حتما برای شما هم پیش آمده که مبلمان و وسایل مختلفی داشته باشید و نتوانید آن ها را به درستی در کنار هم قرار دهید یا احساس کنید که مانند وصله ناجور در دکوراسیونتان به چشم می خورند. اگر از راه حل هایی که در ادامه مطلب برایتان توضیح می دهیم استفاده نمایید، بدون شک به یک نتیجه عالی خواهید رسید.


طراحی انعطاف پذیر از ابتدای کار

ممکن است یک مبل، صندوقچه، فرش و خیلی چیزهای دیگری را از گذشتگان خود به ارث برده و یا هدیه گرفته باشید. هر کدام از این وسایل داستانی برای خود دارند و بافت، رنگ و طرح خاصی را نیز وارد دکوراسیون منزل شما می کنند که ممکن است با سایر وسایل هم خوانی نداشته باشد. اولین پیشنهاد من به شما این است که در طراحی دکوراسیونتان از ابتدای کار انعطاف پذیر باشید. به این معنا که برای هر کدام یک فضای مشخص با یک کاربری مشخص در نظر گرفته و سپس با اکسسوری های کوچک و رنگ ها بین آن ها یک نقطه مشترک ایجاد نمایید.




رنگ های خنثی برای وسایل بزرگ

زمانی که می خواهید از وسایل با سبک و طرح های متفاوت در دکوراسیون منزل استفاده کنید بهتر است از رنگ ها کمک بگیرید. به این صورت که برای وسایل بزرگ مانند فرش ها، کاناپه و دیوارها رنگ های خنثی مانند طوسی، سفید، خاکی و.. را در نظر بگیرید. این کار علاوه بر ایجاد هماهنگی کلی در فضا، از شلوغ شدن هم جلوگیری می نماید.


مطلب پیشنهادی: ست کردن رنگ خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون منزل


فضاهای ذخیره سازی خلاقانه

همان طور که در مورد اول هم توضیح دادم، یکی از روش هایی که کمک می کند وسایل ناهماهنگ در دکوراسیون به نوعی با کل فضا ست شده و مانند وصله ناجور نباشند، این است که به آن ها کاربری بدهیم. یعنی در عین حال که یک عنصر دکوری هستند از آن ها استفاده ای هم بکنیم. فضاهای ذخیره سازی یکی از این ایده هایی است که به خصوص برای آپارتمان های کوچک کاربردی خواهد بود. از صندوق های قدیمی، چمدان ها، سبدهای حصیری و .... می توان به عنوان کمد و میز کنسول استفاده کرد. البته برای رسیدن به یک نتیجه خوب باید خلاقیت خود را به کار بگیرید.

مطلب پیشنهادی: ترفندهای هوشمندانه برای دگرگون کردن دکوراسیون منزل


یک نقطه غیر منتظره برای یک وسیله قدیمی

اگر وسایل و دکوری هایی دارید که احساس می کنید واقعا هیچ تناسبی با دکوراسیون منزل تان ندارند، آن ها را در کمد نگذارید. بلکه برعکس باید نقطه ای غیر قابل پیش بینی و غیر منتظره برایشان پیدا نمایید. این نکته را فراموش نکنید که ممکن است برای آن ها در پذیرایی و نشیمن جایی پیدا نشود اما شاید اتاق خواب، راهرو، حمام و حتی راه پله ایده آل باشد. به هر حال ممکن است طراحی در یک فضای کوچک تر آسان تر از یک فضای بزرگ و پر وسیله مانند نشیمن باشد.



استفاده از بافت و پارچه

هیچ گاه نباید بافت ها و پارچه ها را نادیده بگیرید. اگر پارچه ای قدیمی و ارزشمند دارید یا برعکس یک طرح مدرن و مینیمال، باید به گونه ای از آن استفاده نمایید. یکی از روش های معمول قاب کردن آن ها و نصب روی دیوار به عنوان یک تابلوی هنری است اما شما می توانید آن ها را روی هر سطح دیگری چسبانده یا بدوزید. مهم این است که استفاده ای از آن ها داشته باشید.




توجه به متریال ها

تصویر کنید که شما یک میز ناهار خوری کوچک با تنها دو صندلی دارید، اما متوجه می شوید که به تعداد بیش تری نیاز داشته اما صندلی ها دقیقا شبیه به هم نیستند. یکی از ترفندهایی که در این مواقع به کار می رود، استفاده از متریال های مشابه است. این به معنا نیست که حتما همه صندلی ها چوبی باشند، بلکه به این معناست که از مصالح با ویژگی های مشترک استفاده نمایید. به طور مثال اگر صندلی های شما پارچه ای است، به دنبال مدل های پارچه ای بگردید، هر چند با طرح و رنگ متفاوت! برعکس اگر از صندلی های بدون پارچه و سفت استفاده می کنید به سراغ نمونه های پارچه ای نروید.


مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون منزل شگفت انگیز در حومه شهر

تغییر سطح ظاهری وسایل

گاهی اوقات با ایجاد یک تغییر در ظاهر وسیله می توان آن را با دکوراسیون کلی فضا هماهنگ کرد. رنگ کردن، تغییر دستگیره ها و روش های بسیار دیگر در راه به شما کمک می کنند. دکوپاژ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه! یکی از ایده هایی است که حتما برایتان مفید خواهد بود.


[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چیدمان دکوراسیون منزل شیک و باسلیقه

پنجشنبه 15 شهريور 1397
10:35
م.ن

چیدمان منزل شیک و همه چیز تمام

طراحان دکور همواره معتقدند که یک چیدمان جذاب، قطعا بازتابی از سلایق، علایق و رنگ مورد پسند ساکنان خانه است که با اصول علمی دکوراسیون تلفیق شده و ماحصلی ماندگار خلق می کند.برای اینکه اصول یک چیدمان مناسب را بدانید با ما همراه شوید


دکوراسیون منزل شیک ایرانی

برای اشیاء داخل بوفه بهتر است که از هر شی سه سایز متفاوت در نظر گرفته شود( مثلا سه سایز مختلف شمع )؛ در این صورت بوفه شما جلوه ای زیباتر خواهد داشت.هنگام چیدن لبه بالای شومینه توجه داشته باشید که تقارن را حتما رعایت کنید.برای دو طرف لبه بالای شومینه همیشه از اشیاء جفت استفاده کنید.

ایجاد بافت در چیدمان اتاق

یک چیدمان خوب، در اصل می بایست تلفیقی از تمام مواد از جمله شیشه، چوب،سرامیک، آینه، پارچه، شمع و… باشد؛ این مواد گوناگون در نهایت می بایست به شکل یک بافت منسجم به نظر برسند.این بافت باید دارای یک زمینه رنگی باشد، خصوصا در مورد اشیائی که روی زمین قرار می گیرند،باید تناسب رنگی را به خوبی رعایت کنید. برای اینکه فرش شما با اشیاء دیگر تناسب داشته باشد،بهتر است رنگ های خنثی را برای فرش در نظر بگیرید.


مقیاس و اندازه مناسب برای وسایل دکوراسیون منزل

این نکته بسیار مهم و قابل توجه است. هر قدر وسایلی که در نظر می گیرید دارای مدل و رنگ زیبا و مناسبی باشند اما نسبت به فضای اتاق شما سایز مناسبی نداشته باشند، هیچ گاه زیبا جلوه نخواهند کرد.برای مثال اگر قصد داشته باشید برای دیوار بالای کاناپه قاب عکسی نصب کنید،حتما می بایست سایز قاب با اندازه کاناپه تناسب داشته باشد.

چنانچه کاناپه شما 2/5 متر طول دارد، نصب یک قاب کوچک 60 در 90 سانتی متری برای بالای آن کاناپه بزرگ اصلا مناسب نیست!طول قاب عکسی که بالای یک کاناپه قرار می گیرد می بایست حدود دو سوم طول کاناپه باشد.بنابراین برای بالای کاناپه مورد مثال، یک قاب 1/5 متری مناسب است.


از آنجایی که قاب با این سایز را نمی توان به راحتی در بازار یافت،می توانید از دو قاب کوچک تر در کنار هم استفاده کنید. در این مثال راه دیگری که برای پر کردن فضای بالای کاناپه وجود دارد،نصب شمعدان های دیوارکوب در کنار قاب عکس ها است.

جلوگیری از ریخت و پاش و شلوغی

برخی از شما هر آنچه را دوست دارید داشته باشید، سریع خریداری می کنیدو آن را به هر نحو که شده دردکوراسیون منزل خود جای می دهید.اصول چیدمان شیک باید به شما بگوییم که این کار اصلا صحیح نیست! در برخی از خانه ها روی میز اُپن آشپزخانه یا روی کنسول،آنقدر پر از اشیاء گوناگون است که از شلوغی زیاد هیچ یک دیده نمی شوند و نمی توانند جلوه کنند!
به شما توصیه می کنیم در مورد خرید همه وسایلی که دوستشان دارید زیاد تعصب نداشته باشیدو تنها به این فکر کنید که چگونه می توانید جلوه و دکور خانه خود را جدید و متنوع سازید.

توصیه دیگر ما این است که هر بار وسایل دلخواه خود را به دکوراسیون اتاق اضافه می کنید،یک وسیله قدیمی تر را حذف و آن را به فرد دیگری هدیه کنید تا شیء جدید بیشتر جلوه کند.

یادتان باشد هرچه تعدد وسایل در اتاق بیشتر باشد تمیز کردن آنها نیز مشکل تر است.پس از اتمام چیدمان سعی کنید با اضافه کردن وسایلی مثل یک گلدان پر از گل های خوش رنگ، به فضا جان دهید.این را فراموش نکنید که خانه و اتاق هایش متعلق به شما است و در نهایت بهترین حالت آن زمانی است که شما در آن احساس راحتی و آرامش کنید. این توصیه ها و نکات برای شروع کافیست،دیگر بدون هیچ نگرانی اقدام به تغییر محیط پیرامون خود کنید و بدانید که تغییر و تنوع همیشه لازم است.

هنگامی که لوازم اتاق نشیمن را میچینید، یک روش ساده انتخاب مرکز توجه یا نقطه تمرکز برای اتاق است. این نقطه، در واقع مرکز ثقل اتاق است و وسایل باید درست در مقابل این قطعه مهم چیده شوند. به این ترتیب شما باید مراحل زیر را طی کنید.

1- نقطه تمرکز را انتخاب کنید. شومینه، پنجره های بزرگ یا میز تلویزیون و چیدمان وسایل دکوراسیون منزل و مبلمان را در اطراف آن انجام دهید. این نقطه تمرکز باید به دیوار تکیه داشته باشد و مبلمان دور از دیوارها چیده شوند تا فضایی خودمانی و گرم ایجاد شود.

2- صندلیها و مبلها را بیش از حد از یکدیگر دور نگذارید تا مهمانان شما بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند.

3- محل میز را طوری انتخاب کنید که در دسترس تمام نشستگان باشد. در صورت امکان در نزدیکی هر مجموعه مبل، یک چراغ پایه دار یا آویز بلند قرار دهید.


برگرفته از نمناک

[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

انتخاب مبلمان مناسب در دکوراسیون منزل

يکشنبه 21 مرداد 1397
12:49
م.ن

اگر قصد خرید سرویس مبلمانی را برای دکوراسیون منزل تان دارید، به نکات زیر توجه کنید:

۱- در مراحل تصمیم گیری و انتخاب، ویژگی های محیط تان را نیز در نظر بگیرید: شرایط فضایی که در فکر خرید مبلمانی برای آن هستید، مانند وسعت و نور، نقش موثری در انتخاب رنگ، طرح پارچه، ابعاد، مدل، سبک و دیگر مشخصات یک سرویس مبلمان مناسب آن محیط دارا است که به پاره ای از آنها به اجمال اشاره خواهیم کرد:

الف - تاثیر ویژگی های مکان در انتخاب رنگ مبلمان در دکوراسیون منزل : به طور کلی یک مبل از یک اسکلت اصلی چوبی یا فلزی و مقداری پارچه تشکیل شده است که با توجه به مدل آن، میزان کاربرد هر یک از این دو نسبت به هم متفاوت بوده و در نتیجه شما شاهد نمای بیشتری از چوب یا فلز و یا حتی پارچه (در مبلمان تمام پارچه) خواهید بود ولی به هر حال رنگ غالب موجود چه در پارچه چه در چوب یا فلز، می بایست با توجه به شرایط یاد شده مکان موردنظر انتخاب شود. به عنوان مثال در صورتی که نور موجود در فضا کم باشد شما با محدودیت در انتخاب رنگ پارچه و یا چوب و فلز مواجه خواهید بود. به این ترتیب که برای فضاهای کم نور انتخاب مبلمانی با پارچه و یا اسکلت تیره رنگ، نه تنها محیط را تاریکتر می کند بلکه به لحاظ دیداری از وسعت آن نیز می کاهد. حال آنکه برعکس اگر در چنین محیطی مبلمانی به رنگ روشن چیده شود، نور موجود در فضا افزایش یافته و مکان نیز بزرگتر جلوه خواهد کرد. حال در مورد فضاهایی که از نور کافی بهره مند هستند تنها عاملی که می تواند مانع انتخاب رنگ های تیره شود، کم بودن وسعت فضا است یعنی با وجود آنکه یک محیط از نور زیادی هم بهره مند باشد ولی از آنجایی که رنگ های تیره علاوه بر جذب نور خاصیت کوچک کردن فضا به لحاظ دیداری را نیز دارا هستند، کاربرد مبلمان تیره در فضای کوچک و حتی پرنور نیز جایز نیست. حال ذکر این نکته ضروری است که در مقایسه میان دو ویژگی نور و وسعت یک فضا، اهمیت وسعت بیشتر است. زیرا مشکل کمبود نور تنها به اوقات روز اختصاص داشته که آن هم در صورت تمایل با کمک نورپردازی مصنوعی قابل جبران است. بنابراین اگر فضای مورد نظر شما نیز با وجود وسعت زیاد از نور کافی به هنگام روز برخوردار نیست، در صورت تمایل می توانید مبلمانی با رنگ تیره در محیط بچینید به شرط آنکه نورپردازی مناسب هم در روز و هم در شب انجام پذیرد.
ب _ نقش محیط در انتخاب طرح پارچه مبلمان: همان ویژگی های فضای دکوراسیون منزل که در انتخاب رنگ مبلمان تاثیر می گذارند (وسعت و نور)، در انتخاب طرح پارچه آن نیز موثر هستند. در یک مبلمان بیشترین سطح امکان پذیر برای کاربرد طرح و نقش، پارچه آن است لذا پارچه انتخابی به لحاظ طرح هم می‌بایست با اسکلت مبلمان (در مبل های ترکیب چوب و پارچه یا فلز و پارچه) به لحاظ مدل، سبک و رنگ هماهنگ باشد و هم با توجه به شرایط محیط انتخاب شود. به عنوان مثال انتخاب پارچه ای برای مبلمان تمام پارچه که دارای طرح های پر و فشرده و رنگ‌های تند و تیره است هم فضایی شلوغ و درهم ایجاد می کند و هم از نور و وسعت ظاهری محیط موجود می‌کاهد در صورتی که طرح های خلوت و رنگ های ملایم برای فضای کوچک عکس نتایج فوق را خواهد داشت و در ضمن محیطی آرام و دلپذیر را سبب می شود ولی این موضوع به این معنا نیست که هرگز از طرح‌های شلوغ در فضای نه چندان بزرگ و حتی کوچک استفاده نشود بلکه به کارگیری همان طرح‌ها برای حداقل یکی از اجزای سرویس دکوراسیون منزل ، مانند کاناپه و یا دو مبل تکی اصلی، در کنار بقیه اجزا با پارچه ساده، عاملی برای ایجاد تنوع و ترکیبی زیبا و متفاوت خواهد بود. در واقع شما مجبور نیستید که برای همه اجزای یک سرویس مبلمان تنها از یک و یا حتی دو پارچه و طرح استفاده کنید بلکه شما می توانید از پارچه های مختلف با طرح ها، رنگ ها و حتی جنس های گوناگون ولی هماهنگ با هم و با محیط انتخاب کنید. این امکان برای استفاده از پارچه ای با طرح‌های متنوع، حتی در اجزای یک مبل نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید پارچه تشک کف را طرحدار و بقیه بدنه را ساده انتخاب کنید البته یکسان بودن جنس پارچه و هماهنگی طرح و رنگ آن برای این منظور ضروری است.


[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

طراحی دکوراسیون منزل با نشیمن سفید رنگ

شنبه 13 مرداد 1397
12:52
م.ن


اتاق نشیمن سفید با ترکیب مشکی و طوسی

رنگ سفید رنگی قابل اعتماد و آرامش بخش است که به فضا حس روشنی, درخشش و بزرگی میبخشد اما وقتی رنگ سفید را برای دکوراسیون منزل و فضای نشیمن انتخاب میکنید پیدا کردن مکمل هایی برای آن بسیار مهم است البته این را هم بدانید که رنگ سفید با اکثر رنگ ها به خوبی ترکیب میشود مثلا با رنگ های مشکی, طوسی, بنفش و...

دکوراسیون منزل با نشیمن سفید
کسانی که نشیمن منزل شان کوچک است بهترین ایده برای بزرگنمایی آن استفاده از رنگ سفید است, رنگ سفید قابلیت این را دارد که فضا را دلباز تر و بزرگ تر نشان دهد. همچنین اگر فضای اتاق نشیمن کم نور است و پنجره ندارد رنگ سفید فضا را از تاریکی نجات میدهد.

دکوراسیون منزل با نشیمن سفید


رنگ سفید را با رنگ مشکی در دکوراسیون اتاق نشیمن ترکیب کنید و خاص بودن را تجربه کنید, سفید و مشکی در دکوراسیون منزل جزو پرطرفدارترین ها است که البته مدرن پسندان سمت آن میروند.


[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکوراسیون منزل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]